Blog

27.07.2015

W sprawach o mobbing istotne są fakty – ważne orzeczenie Sądu Najwyższego

W postępowaniu przed sądem w sprawach o mobbing pracownik zobowiązany jest opisać konkretne zachowania, które w jego rozumieniu są mobbingiem. Dochodząc swojego roszczenia z tytułu mobbingu, pracownik musi wykazać w procesie następujące fakty: • zaistnienie mobbingu, • brak zadośćuczynienia przez pracodawcę obowiązkowi przeciwdziałania mobbingowi, • wystąpienie rozstroju zdrowia bądź rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika z powodu mobbingu, • związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wskazanymi wyżej elementami Sąd Najwyższy w orzeczeniu z dnia 22 stycznia 2015 r., wskazał, iż wszelkie ogólnikowe i niedoprecyzowane określenia nie stanowią podstaw do uznania mobbingu. Zwrócił również uwagę na postawy zarządzających, które mogą być kwalifikowane jako mobbing. „Złośliwe, małostkowe zachowania przełożonego, który otwarcie zmierza do zwolnienia skonfliktowanej z nim osoby […] mogą wyczerpywać znamiona mobbingu (art. 94.3 § 2 k.p.), zwłaszcza, gdy doprowadziły do udowodnionego rozstroju zdrowia poddanej mobbingowi osoby. Zawinione nie przeciwdziałanie mobbingowi przez przełożonych mobbera, które wpływa lub "współprzyczynia się" do ujawnionego rozstroju zdrowia spowodowanego…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Maria
Pawłów

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.