Blog

17.03.2021

Mobbing i dyskryminacja w czasach pracy zdalnej

Podczas szkoleń, które ostatnio prowadzę jedną z częściej poruszanych kwestii jest mobbing i dyskryminacja podczas tzw. pracy zdalnej. Panuje przekonanie, że do zaistnienia mobbingu czy dyskryminacji wymagany jest kontakt bezpośredni  i osobiste relacje w miejscu pracy. Mogłoby się wydawać, że przejście na pracę zdalną, ograniczenie kontaktów bezpośrednich ze współpracownikami, znacznie zmniejszają lub wręcz eliminują niepożądane zachowania w pracy. Ale rzeczywistość wygląda inaczej. W dobie pracy zdalnej wewnętrznych postępowań dotyczących zgłoszeń mobbingu czy dyskryminacji w organizacjach jest  więcej. Pracodawcy zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu i zażegnaniu trudnych konfliktów zdecydowanie częściej niż przed pandemią. Ciężar gatunkowy tych postępowań jest większy a problematyka bardziej złożona. Firmy muszą znajdować nowe sposoby identyfikacji zagrożeń. Widywane często korytarzowe sprzeczki, ostre wymiany zdań pomiędzy pracownikami na zebraniach zmieniają się w obszary wirtualne, nie zawsze łatwe do diagnozowania czy monitorowania przez przełożonych. Pojawia się poważne ryzyko po stronie pracodawcy, że sprawy wymkną się…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Maria
Pawłów

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.