Blog
17.03.2021
Mobbing i dyskryminacja w czasach pracy zdalnej
Podczas szkoleń, które ostatnio prowadzę jedną z częściej poruszanych kwestii jest mobbing i dyskryminacja podczas tzw. pracy zdalnej. Panuje przekonanie, że do zaistnienia mobbingu czy dyskryminacji wymagany jest kontakt bezpośredni i osobiste relacje w miejscu pracy. Mogłoby się wydawać, że przejście na pracę zdalną, ograniczenie kontaktów bezpośrednich ze współpracownikami, znacznie zmniejszają lub wręcz eliminują niepożądane zachowania w pracy. Ale rzeczywistość wygląda inaczej. W dobie pracy zdalnej wewnętrznych postępowań dotyczących zgłoszeń mobbingu czy dyskryminacji w organizacjach jest więcej. Pracodawcy zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu i zażegnaniu trudnych konfliktów zdecydowanie częściej niż przed pandemią. Ciężar gatunkowy tych postępowań jest większy a problematyka bardziej złożona. Firmy muszą znajdować nowe sposoby identyfikacji zagrożeń. Widywane często korytarzowe sprzeczki, ostre wymiany zdań pomiędzy pracownikami na zebraniach zmieniają się w obszary wirtualne, nie zawsze łatwe do diagnozowania czy monitorowania przez przełożonych. Pojawia się poważne ryzyko po stronie pracodawcy, że sprawy wymkną się…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość