Blog
11.10.2015
Przeciwdziałanie dyskryminacji w organizacji
Zgodnie z wymogami tzw. ustawy antydyskryminacyjnej z 2010 r. pracodawca ma obowiązek przeciwdziałać dyskryminacji. Powinien m.in. dokonać przeglądu swojej polityki zatrudnienia, aby upewnić się, że nie dopuszcza się dyskryminacji bezpośredniej lub pośredniej podczas rekrutacji pracowników. Dodatkowo ma obowiązek opracować systemy wynagrodzeń, awansów i zwolnień oraz dostępu do szkoleń zawodowych w taki sposób, aby umożliwić rozwój środowiska pracy opartego na poszanowaniu i duchu pracy zespołowej. Zabezpieczenie przed dyskryminacją może również pomóc firmom w uniknięciu kosztów sądowych, dużej rotacji pracowników i zwolnień lekarskich oraz utraty ich dobrego wizerunku na rynku. Pracodawcy mogą kreować właściwe postawy wśród pracowników w ramach zarządzania organizacją, poprzez szkolenia czy rozmowy motywujące, które mają na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy oraz wspieranie równości i różnorodności. Działania antydyskryminacyjne są jasno określone, jednak życie pokazuje, że zjawisko to jest jeszcze bardziej widoczne niż parę lat wcześniej, szczególnie pojawia się na rynku pracy przy dużym bezrobociu np.: w mniejszych miejscowościach. W…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość