Blog
22.04.2015
Mobbing – sygnały alarmowe
„Pracodawca ma obowiązek przeciwdziałać mobbingowi” [art.94.3.& 1 k.p.] , czyli stworzyć takie warunki i atmosferę w pracy, w której mobbing nie będzie stosowany. Konsekwencją tego zapisu jest odpowiedzialność pracodawcy za mobbing, nawet w sytuacji, kiedy nie wiedział, że w jego organizacji nieetyczne zjawiska mają miejsce. Uczestnicy szkoleń pytają nas, jakie są pierwsze symptomy tego zjawiska, czy są jakieś ”markery organizacyjne, które mówią, że robi się niebezpiecznie i może grozić mobbingiem”. Mobbing często towarzyszy zmianom w organizacjach, zarówno personalnym jak i organizacyjnym. Jeśli na te zmiany nałoży się styl kierowania menedżerki/ra [zbyt twardy lub zbyt miękki], pojawiają się sytuacje konfliktowe. Brak umiejętności w zakresie konstruktywnego rozwiązywania sporów nakręca nerwową atmosferę w pracy. Sygnały alarmowe, na które warto zwracać uwagę to negatywna zmiana postaw pracowników w różnych obszarach działania, a w szczególności: • Brak entuzjazmu do udziału w nowych inicjatywach, • Zwiększona ilość błędów i niska jakość wykonywanej pracy, • Bardzo duża…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość