Blog

11.05.2014

Czy po rozmowie z szefem czujesz upokorzenie?

Czytałam niedawno artykuł odnoszący się do realiów niektórych polskich organizacji: przyzwolenie na wulgaryzmy w miejscu pracy, na publiczne upokarzanie pracowników przez szefów. Dyrektor instytucji kultury wysyła „motywującego” maila do pracowników marketingu, rojącego się od wyzwisk i wulgarnych stwierdzeń, w restauracji z fast foodem – zrzucanie na podłogę tacy z kanapkami przygotowanymi przez pracownika, zmuszanie pracownika obsługującego klientów do wielokrotnego sprzątania pomieszczeń mopem, by znowu kazać mu je czyścić od początku. Jakim cudem osoby prezentujące takie zachowania wobec współpracowników są zatrudniane w organizacjach, a nawet pełnią funkcje menedżerskie? Rozpoznać taką osobę w organizacji nie jest przecież trudno: podwładny po rozmowie z nią czuje się poniżony, upokorzony. Szef atakuje zwykle osoby słabsze, zależne od niego, stojące niżej w hierarchii. Pracownicy czuję się duitami od „Do it!” „Wykonać! Wobec osób mających władzę jest miły, usłużny. W organizacji rządy szefa – chama można poznać po dużej rotacji pracowników, małej motywacji i inicjatywie wobec zadań.…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Monika
Klonowska

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.