Blog
22.05.2014
Zaufanie jako podstawa w zarządzaniu
O zaufaniu częściej mówimy w kontekście relacji prywatnych, rodzinnych niż zawodowych. Mówimy, że zaufanie to podstawa związku, przyjaźni. Można do kogoś żywić głęboki szacunek, ale bez zaufania relacja się rozpada. Na tej bazie powstają pytania, a jak to wygląda w przypadku współpracy w organizacjach? Jak to jest, że zdarzają się firmy, które w czasach kryzysów osiągają ponadprzeciętne wyniki? Rosną szybciej niż inne w danym segmencie rynku, mają zadowolonych pracowników i co więcej, świetną opinię na rynku pracodawców. Kluczy tego sukcesu jest pewnie kilka , ale z pewnością jednym z nich jest zaufanie. Kadra zarządzająca w tych istytucjach wskazuje na pierwszym miejscu właśnie ten obszar jako kluczowy, bez którego nie ma współpracy w zespole. Zaufanie w koncepcji zarządzania organizacją to przede wszystkim otwartość na drugiego człowieka, umiejętność przyznania się do swoich słabości i braku wiedzy w jakimś temacie. To również uważność na innowacyjne pomysły, mocne strony współpracowników czy też porażki, które właściwie ocenione stanowią motywacją do lepszego działania.…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość