Blog
18.07.2013
Czy konflikt da się lubić?
Zdecydowanie tak! Jestem przekonana, że warto docenić konflikty i traktować je jako szansę na ciekawe zmiany. Konflikty są naturalnym elementem życia prywatnego i zawodowego. Spięcia, różnice zdań, podniesiony głos, kłótnia są nieuniknione w sytuacji wykonywania wspólnych zadań, podejmowania decyzji, wzajemnych zależności, często w sytuacji presji czasu, stresu. W większości sytuacji są to zdarzenia chwilowe, ustępujące samoistnie, pomagające osobom lepiej się poznać, oczyścić atmosferę, znaleźć nowe rozwiązania. Gdy opadają emocje, osoby zaangażowane w taki chwilowy konflikt chętnie wyjaśniają sprawę, szybko wracają do normalnych relacji, współpracy. Konflikty bywają wręcz pożądane, przynoszą osobom, zespołom, organizacjom korzyści w postaci większej kreatywności, wydajności, lepiej zintegrowanego, dobrze znoszącego zmiany personelu. Pod warunkiem wszakże, że będą to konflikty rozwiązywane na bieżąco i konstruktywnie. Rola menedżera/ lidera zespołu polega w dużej mierze na kierowaniu konfliktami. Zapobieganiu konfliktom niepotrzebnym, destrukcyjnym dzięki pracy nad dobrą atmosferą, komunikacją, współpracą. Zespół w marazmie, zajęty piciem kawą i blokowaniem zmian, warto zmobilizować przez…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość