Blog

31.07.2014

Czy Kodeks Etyki i Dobrych Praktyk w organizacji zabezpiecza przed mobbingiem i dyskryminacją?

Stworzenie Kodeksu etyki i dobrych praktyk to podstawa działań CSR wewnątrz organizacji, szczególnie istotna jako punkt odniesienia w okresach zmian, kryzysów, tworzenia nowej jakości w funkcjonowaniu organizacji. Do zbioru wspólnie wypracowanych (nie narzuconych!) zasad można i należy się odnosić podczas codziennych działań, podejmowaniu decyzji o dalszych zmianach, rozwoju organizacji, rozwiązywaniu problemów czy konfliktów. Kodeks etyki i dobrych praktyk wpływa także na kształtowanie pożądanych postaw etycznych osób zarządzających i pracowników. Kodeks powinien być dokumentem znanym wszystkim pracownikom, którzy potwierdzili fakt zapoznania się z nim przez złożenie podpisu na stosownym oświadczeniu i zobowiązali się do stosowania jego postanowień – powinien to być dokument mający praktyczny, nie deklaratywny wymiar. Dobrze zdefiniowany w kodeksie zakres zachowań niedopuszczalnych może w wielu sytuacjach stanowić duże ułatwienie przy wyciąganiu konsekwencji dyscyplinarnych w stosunku do pracowników czy przedstawicieli kadry kierowniczej, których zachowania naruszają standardy etyczne, na przykład dopuszczają się zachowań mających charakter mobbingu lub dyskryminacji. Kodeks etyki i…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Monika
Klonowska

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.