Blog

06.03.2014

Pasjonaci narażeni na wypalenie zawodowe?

Pasjonaci narażeni na wypalenie zawodowe? Wypalenie zawodowe dotyka najczęściej osób, które z pasją, „na skrzydłach”, z idealistycznym nastawieniem rozpoczynają pracę. Mają nadzieję, że ich zaangażowanie zostanie docenione, wpłynie na otoczenie, przyniesie efekty – mówiąc krótko – zmieni świat. Jeśli charakter pracy, wiąże się z ciągłymi, intensywnymi  trudnymi kontaktami z ludźmi (w szkole, służbie zdrowia, biurach obsługi klientów), przedłużonym stresem, motywacja może zostać wystawiona na próbę. Osoba stara się, a efektów nie widać. W wypaleniu zawodowym obserwujemy etapy: 1. Idealizm, otwartość zaangażowanie. 2. Przepracowanie. Zmniejszająca się uprzejmość i poczucie winy z tego powodu. 3. Coraz większy wysiłek, żeby być profesjonalnym i solidnym 4. Brak sukcesów. 5. Bezradność, brak nadziei na poprawę, „opadają skrzydła” 6. Wyczerpanie, awersja do klientów, apatia, złość. 7. Wypalenie: oskarżenie siebie, ucieczka, cynizm, sarkazm, reakcje psychosomatyczne, nieobecność w pracy, wypadki, nieprzemyślana rezygnacja z pracy, sztywne trzymanie się przepisów w pracy itd. Czynnikiem, który korzystnie wpływa na zapobieganie wypaleniu…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Monika
Klonowska

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.