Blog

10.11.2013

Jak budować zaufanie w zespole?

Dobre praktyki w organizacji dotyczą budowania przyjaznych, rzeczowych relacji między ludźmi w miejscu pracy. Na poziomie deklaracji na szkoleniach większość uczestników uważa, że jest to słuszne i potrzebne. Przy omawianiu konkretnych sytuacji sprawy się komplikują. Przełożeni twierdzą często, że przyjazne relacje w miejscu pracy, podmiotowe podejście do pracowników to tylko teoria, a w życiu zawodowym nie jest to możliwe. Pracowników trzeba kontrolować, dyscyplinować, bo inaczej spadnie efektywność. Pracownicy natomiast mnożą przykłady i opowieści o konsekwencjach swojej otwartości wobec szefa, nieudanych próbach wykazania się inicjatywą, poinformowaniu o problemach. Często pada zdanie: może gdzieś tak jest, że można otwarcie z przełożonym  porozmawiać, ale nie z moim, z moim szefem się nie da. Edward Deming, twórca metody zarządzania jakością, twierdził, że podstawowym problemem amerykańskich przedsiębiorstw jest obawa pracowników przed mówieniem o problemach związanych z pracą. Jestem przekonana, że to stwierdzenie odnosi się także do polskich organizacji. Obawa ta dotyczy kwestii merytorycznych, zaobserwowanych nieprawidłowości…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Monika
Klonowska

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.