Blog
10.11.2013
Jak budować zaufanie w zespole?
Dobre praktyki w organizacji dotyczą budowania przyjaznych, rzeczowych relacji między ludźmi w miejscu pracy. Na poziomie deklaracji na szkoleniach większość uczestników uważa, że jest to słuszne i potrzebne. Przy omawianiu konkretnych sytuacji sprawy się komplikują. Przełożeni twierdzą często, że przyjazne relacje w miejscu pracy, podmiotowe podejście do pracowników to tylko teoria, a w życiu zawodowym nie jest to możliwe. Pracowników trzeba kontrolować, dyscyplinować, bo inaczej spadnie efektywność. Pracownicy natomiast mnożą przykłady i opowieści o konsekwencjach swojej otwartości wobec szefa, nieudanych próbach wykazania się inicjatywą, poinformowaniu o problemach. Często pada zdanie: może gdzieś tak jest, że można otwarcie z przełożonym porozmawiać, ale nie z moim, z moim szefem się nie da. Edward Deming, twórca metody zarządzania jakością, twierdził, że podstawowym problemem amerykańskich przedsiębiorstw jest obawa pracowników przed mówieniem o problemach związanych z pracą. Jestem przekonana, że to stwierdzenie odnosi się także do polskich organizacji. Obawa ta dotyczy kwestii merytorycznych, zaobserwowanych nieprawidłowości…
Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy
„Ustawy o
prawie
autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90
poz.
631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody
autora
jest
zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących
Wpisz kod
Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych.
Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość