Przeciwdziałanie dyskryminacji

Pracodawco, od dnia 1 stycznia 2011 r. obowiązuje Cię stosowanie polityki antydyskryminacyjnej zgodnie z Ustawą z 3 grudnia 2010 r. o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania (Dz. U. z 2010 r. Nr 254 poz. 1700) czyli z tzw. ustawą antydyskryminacyjną

Cele szkolenia

  • Uświadomienie uczestnikom konieczności przeciwdziałania zjawisku dyskryminacji.
  • Poznanie rodzajów dyskryminacji i ich charakterystyka.
  • Uświadomienie konsekwencji wystąpienia dyskryminacji w zespole i odpowiedzialności prawnej za to zjawisko po stronie pracodawcy (zgodnie z ustawa z 1 stycznia 2011 roku, nakładającą na pracodawcę bezwzględny obowiązek przeciwdziałania antydystryminacji).
  • Poznanie metod przeciwdziałania zjawisku dyskryminacji w miejscu pracy i reagowania na nie.

Profil uczestnika

  • Przełożeni, którzy powinni być świadomi zjawiska dyskryminacji, zauważać symptomy dyskryminacji wśród pracowników, umieć je przezwyciężać.
  • Pracownicy działów personalnych, którzy powinni monitorować to zjawisko w firmie, przeciwdziałać mu, pomagać w rozwiązaniu problemów spowodowanych przez dyskryminację, dawać wsparcie jej ofiarom. Przedstawiciele tej grupy powinni mieć wpływ na organizację pracy, komunikację w organizacji, warunki pracy, kulturę organizacji, aby wspierały one konstruktywne relacje, zasady i wartości, a zarazem ograniczały możliwości występowania tego zjawiska.

Program zajęć

1.Zjawiska psychologiczne i społeczne, mające wpływ na proces dyskryminacji:
  • Efekt pierwszego wrażenia
  • Samosprawdzająca się przepowiednia
  • Etykietowanie
  • Tożsamość indywidualna, grupowa, społeczna
  • Stereotypy
  • Uprzedzenia
2.Działania powiązane z dyskryminacją:
  • Tolerancja/ nietolerancja
  • Mikronierówności
  • Polecenie dyskryminacji
  • Nierównościowy język: seksistowski, etnocentryczny, rasistowski
  • Łańcuch dyskryminacji
  • Mowa nienawiści
3.Działania antydyskryminacyjne:
  • Praca nad samoświadomością, postawami
  • Świadomość stereotypów i uprzedzeń
  • Mikroafirmacje
  • Język równościowy
  • Edukacja antydyskryminacyjna
  • Zarządzanie różnorodnością
4.Podstawy prawne antydyskryminacji:
  • Ustawa z 1 stycznia 2011 r. – najważniejsze elementy
  • Zakaz różnicowania pracowników
  • Zakaz dyskryminacji a prawo dokonywania czynności prawnych
  • Case study w oparciu o orzecznictwo sądowe
  • Wyjątki od ogólnego zakazu antydyskryminacji
  • Pomoc prawna dla ofiar dyskryminacji

Warszawa 13.03.2018r.,, Gdańsk 20.03.2018 r.

590,00 zł + 23% VAT ( 135,70 zł )