Blog

27.11.2013

Mobber jest jak wąż…

w naturze ma kąsanie. Ilość tych” ukąszeń” i ich „głębokość” jest bardzo różna. Może się wyrażać w : notorycznym przerywaniu wypowiedzi reagowaniu krzykiem ciągłym krytykowaniu i upominaniu upokarzaniu, stosowaniu pogróżek unikaniu rozmów niedopuszczaniu do głosu, ośmieszaniu, ograniczeniu możliwości wyrażania własnego zdania nieformalnym wprowadzeniem zakazu rozmów z nękanym pracownikiem uniemożliwieniu komunikacji z innymi powierzaniu prac poniżej kwalifikacji i uwłaczających odsunięciu od odpowiedzialnych i złożonych zadań zarzucaniu pracą, lub nie dawaniu żadnych zadań lub ich odbieraniu itp. Jako zjawisko mobbing ma charakter dynamiczny i rozwija się, poczynając od drobnych, incydentalnych i niepozornych zdarzeń czy konfliktów. Dopiero z upływem czasu oraz intensywności działań mobbera można przypisać im cechy mobbingu. Istotne jest również  nagromadzenie negatywnych zachowań wobec pracownika, zmierzających do wywołania u niego zaniżonej samooceny przydatności zawodowej czy też uszczerbku na zdrowiu. Mobbing ma różne oblicza, ale jego skutki zawsze pozostają takie same m.in.: wyniszczenie psychiczne osoby pokrzywdzonej, społeczne urazy i zła sława organizacji, której dotyczy. Mobber natomiast często…

Wszelkie treści przedstawione na blogu są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych klientów i obserwujących

Wpisz kod

Twój kod znajduje się na materiał dydaktycznych. Jeśli go nie dostałeś a jesteś zainteresowany naszym blogiem - napisz do Nas wiadomość

Maria
Pawłów

autorka wpisu
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Psychologii Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów i Coachów TROP. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i sprzedaży prowadzonych m.in. przez konsultantów Cox Group USA, CES Embassy Nowy York USA .Wiedzę i praktyczne umiejętności trenerskie zdobywała od 1995 roku jako dyrektor zarządzający i trener wewnętrzny w AGORZE SA.

Cookies

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych.

Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.